Te-ai hotarat sa pui niste jante frumoase de 19 inch la masina ta sau, dimpotriva, poate vrei sa reduci dimensiunea la 16 inch, pentru a pune niste cauciucuri de iarna, mai inalte. Nu trebuie decat sa mergi la un magazin de profil, unde vei auzi tot felul de termeni tehnici din partea vanzatorului, fara a sti exact si ce inseamna asta. In terminologia de specialitate, marirea dimensiunii jantelor se numeste „upsizing”, iar micsorarea – „downsizing”. Daca aceste lucruri par la mintea cocosului, cele doua operatiuni au insa la baza motive diferite pentru a fi facute.

Marirea dimensiunilor este facuta, de cele mai multe ori, pentru aspect si pentru cautarea unor performante mai mari pentru masina, in ansamblul sau.

Rotile mari arata mai bine si nu exista modalitate mai buna si mai usoara de a schimba aspectul unei masini decat aceea de a pune niste roti mari pe ea.

Daca e sa vorbim de performante, specialistii afirma ca jantele cu diametrul pana in 18 inch se comporta mai bine la efectuarea virajelor, au performante mai mari la franare, asigura un confort mai mare la mers, asigurand totodata un consum mai mic de carburant, in primul rand datorita greutatii mai mici. In schimb, la jantele de peste 19 inch, testele efectuate au aratat ca toate aceste avantaje dispar, cu efecte negative asupra acceleratiei si consumului de carburanti.

In ce priveste trecerea la dimensiuni mai reduse, aceasta este potrivita in special pentru folosirea cauciucurilor de iarna. Nu este de neglijat nici faptul ca anvelopele de iarna incep sa fie mai scumpe, cu cat dimensiunea creste peste 17 inch. In plus, cu cat diametrul este mai mic, cu atat eficienta rotilor si aderenta pe zapada sau gheata va fi mai mare. Din acest motiv, optarea pentru niste jante de dimensiuni mai reduse va oferi eficienta maxima atat pe sezonul de vara, cat si in cel de iarna. Practic, aici este cheia in ce priveste performanta. Vitezometrul, controlul tractiunii, kilometrajul si acceleratia se bazeaza, toate, pe distanta pe care roata autoturismului tau o parcurge la o rotatie completa, care este determinata de diametul exterior al intregului ansamblu format din janta si anvelopa. Prin urmare, un cauciuc cu un diametru exterior mai mare va avea nevoie sa parcurga o distanta mai mare la o rotatie completa, decat unul cu un diametru mai mic, rezultand un cuplu diferit. Prin urmare, atunci cand schimbati marimea rotilor unei masini, asigurat-va ca marimea jantei sau a cauciucului pastreaza aceleasi dimensiuni ca precedentele. In caz contrar, nu trebuie sa va mirati ca vitezometrul va arata diferit, sau ca masina trage altfel decat erati obisnuit cu pneurile sau jantele vechi.

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © 2015 Pixel Theme Studio. All rights reserved.