Ce este Marketingul Online

Marketingul Online, cunoscut și ca Web Marketing, eMarketing, Internet Marketing sau Digital Marketing reprezintă abordarea inteligentă a Marketingului în sfera online, fiind de fapt îmbinarea cu succes a tuturor tipurilor de promovare a unui produs, serviciu sau client, cu scopul de a face profit de pe urma acestora.

Abordarea inteligentă constă în alegerea corectă a exact acelor canale de comunicare potrivite tipului de client, serviciu sau produs promovat. Toate acestea în timp real și adaptând, de fiecare dată strategia de comunicare în funcție de feed-back-ul primit.

eMarketingul poate fi descris prin:

SEM (Search Engine Marketing) înseamnă marketing prin motoarele de căutare. SEM este o subcategorie a marketingului online care se ocupă de modificarea poziției unui site în rezultatele (listele, hit list, SERPs – Search Engine Result Pages) motoarelor de căutare sau și de afișarea unor anunțuri plătite care apar lângă rezultate.

Tehnicile SEO aparțin de aceste practici de SEM, dar cei doi termeni sunt totuși diferiți. SEM poate însemna: publicitate de tip Pay-Per-Click, linkuri (legături) plătite, publicitate clasică (prin bannere, imagini de tip GIF etc).

SEO (Search Engine Optimization) înseamnă optimizarea pentru motoare de căutare și reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte-cheie.

PPC (Pay Per Click) e o metodă de a face marketing online prin intermediul căreia plățile pentru reclamă se fac per accesare (click). Cu alte cuvinte, reclama facută este platită doar dacă vizitatorii accesează reclamele dând click pe ele.

Social Media Marketing – se referă la procesul de a obține trafic sau atenție prin intermediul Rețelelor de Socializare.

Email Marketing – una dintre cele mai folosite tehnici de marketing online folosite de către companii pentru a promova produse sau servicii și pentru a recompensa fidelitatea clienților. Dacă nu sunt gestionate corect pot dăuna companiei.

Referral Marketing – sursele care trimit vizitatori către website-ul companiei reprezintă un refferal. Affiliate marketing – inrudit cu Refferal Marketingul, marketingul prin afiliati este acea forma de marketing in care o serie de parteneri web promoveaza produsele sau serviciile companiei, care la randul său îi recompensează pentru fiecare vânzare reușită.

Inbound marketing – este cea mai apreciată formă de marketing. Este cea care face consumatorul să vină la tine, transformând clienții în adevărați promoteri ai afacerii tale. Îmbină o serie de tehnici și unelte interactive, de la bloguri la e-book-uri.

Video marketing – prin video marketing compania dobandeste posibilitati nelimitate de exprimare si transpunere a mesajelor menite sa isi atinga obiectivele

Display advertising – adeseori perceput ca “reclama prin bannere”, display advertising-ul este in fapt o forma de marketing ce poate imbraca multiple fatete, avand practic la dispozitie o multitudine de posibilitati de a prezenta mesajul (text, imagine, animatie, video), precum si o varietate de moduri de a targeta potentialii clienti, de la afisarea mesajelor pe website-uri foarte nisate, si pana la a urmari zone de interes foarte general.

Instrumentele de baza la care se apeleaza in eMarketing

  • programarea web – reprezentata in esenta de configurari si scriere de cod pentru urmarirea si analiza datelor din activitati de marketing
  • grafica – pentru website-uri simple sau complexe, pentru magazine on-line, pentru bannere
  • copyrighting – ce trebuie sa respecte atat politica companiei, dar si cerinte tehnice specifice web-ului
  • online PR – o suma de actiuni si metode menite sa sporeasca vizibilitatea unei companii pe web
  • analytics – monitorizare, analiza si control asupra activitatii de marketing on-line si off-line

SEO, search advertising, display advertising, email marketing, eMarketing audit, integrare retele socializare, content original, campanii eMarketing, strategie eMarketing, onlinePR.

Cu toate instrumentele pe masă rămâne măiestria și experiența comunicatorilor, care trebuie să fie capabili să optimizeze toate elementele marketingului online și să obțină rezultate eficiente și de impact pentru companie, serviciu sau produs.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Copyright © 2019 Scepter Marketing. All rights reserved.